Úvod: Akademický pohľad za oponou IT náboru

"Za oponou technologického náboru: Blake Stockman odhaľuje výzvy a stratégiu prijímania v gigantických firmách ako Google či Meta. Spoznajte tajomstvá úspešných náborových procesov!"

Úvod: Akademický pohľad za oponou IT náboru
Photo by Scott Graham/Unsplash

V dnešnej rýchlo sa meniacom svete technologického náboru nám „Confessions of a Big Tech recruiter“ prináša nezaujatý pohľad na procesy prijímania do práce v gigantickom technologickom priemysle. Blake Stockman, bývalý recruiter pre spoločnosti ako Google, Meta a Uber, ponúka svoje unikátne postrehy a názory na to, ako funguje rekrutácia v týchto popredných firmách. Na základe jeho viac ako desaťročia skúseností sa dozvieme o výzvach, ale aj strate motivácie, ktorú často pociťujú recruiteri. Stockman nielenže opisuje komplexnosť náborových procesov, ale zdôrazňuje aj dôležitosť reálnej spolupráce medzi recruitermi a manažérmi, ktorá môže byť rozhodujúcim faktorom pre úspešnosť prijímania nových talentov.

Kľúčové poznatky

  1. Dôležitosť autenticity: Pre uchádzača je kľúčové byť autentický a úprimný. Recruiter má získať váš najlepší profesionálny obraz, nie skreslenú verziu.
  2. Partnerstvo s recruitermi: Pre manažérov je dôležité, aby s recruitermi vytvorili strategické partnerstvo. Úspešné plánovanie a kalibrácia môžu ušetriť veľa času a zvýšiť efektivitu náboru.
  3. Vyjednávanie platov: Na začiatku vyjednávania o plate nie je vhodné určiť svoje očakávania. Nechajte na spoločnosť, aby predložila svoju ponuku a tak čísla vy ви

Ako funguje proces prijímania v technologických gigantoch

Stockman ponúka detailný pohľad na proces prijímania v spoločnostiach ako Google, Meta a Uber. Vysvetľuje, že každá firma má svoje vlastné špecifiká, no kľúčové je rozdelenie úloh a spolupráca medzi recruitermi a manažérmi. Na začiatku sa zvyčajne určí počet pracovných miest (headcount) a následne sa začne plánovať konkrétne kroky, ako dané miesta zaplniť.

Kalibrácia je v procese prijímania mimoriadne dôležitá. Manažér a recruiter musia byť spolu na jednej vlnovej dĺžke, či už ide o typy kandidátov, ktoré chcú prilákať, alebo o stratégiu, ktorú použijú pre ich oslovenie.

Čo môžu uchádzači a manažéri robiť lepšie

Pre uchádzačov: Pri vyjednávaní platov a podmienkach ponúknutého miesta je dôležité byť pripravený a mať dobrý prehľad o trhu. Uchádzač by mal vždy nechať spoločnosti, aby prvá predložila svoju ponuku. Okrem toho, je múdre sa pripraviť na diskusiu o akciových opciách a porozumieť, akú majú pre zamestnancov hodnotu.

Pre manažérov náboru: Je potrebné považovať recruiterov za strategických partnerov a mať s nimi pravidelné stretnutia, kde sa detailne preberajú potreby a ciele tímu. Týmto spôsobom môžu lepšie kalibrovať svoje očakávania a vzájomne efektívne plánovať kroky potrebné na príťažlivosť najväčších talentov.

Odporúčania a záverečné zamyslenia

V prostredí, kde je technologický pokrok neustálym motorom každej organizácie, byť proaktívny a adaptabilný je nevyhnutnosťou. Tento rozhovor s Blakeom Stockmanom ponúka neoceniteľné pohľady do každodenného života rekrutovania v technologických gigantov. Či už ste uchádzač, manažér alebo sám recruiter, vzájomná spolupráca a otvorenosť môžu výrazne ovplyvniť kariérne cesty aj ekonomickú prosperitu firiem.

Začnete vytvárať silné vzťahy s recruitermi a nastavte jasné ciele – tak pre seba, ako aj pre tímy, s ktorými spolupracujete. V dobe, keď sa spoločnosti snažia maximalizovať hodnotu každého prijatého zamestnanca, je dobré byť pripravený na výzvy, ale aj na príležitosti, ktoré vám môžu významne zmeniť životný a kariérny smer.

Dôležité odkazy pre ďalšie štúdium

Približne 127 gCO₂ bolo uvľnených do atmosféry a na chladenie sa spotrebovalo 0.63 l vody za účelom vygenerovania tohoto článku.
Mastodon