Učíme sa ako talk show hostitelia: Ako príbehy žiakov menia vzdelávací proces
Učitelia sa môžu učiť od talk show hostiteľov ako Oprah. Vzdelávanie cez príbehy žiakov podporuje empatiu a sebavedomie, čo zlepšuje celý vzdelávací proces.
Každý z nás si pravdepodobne pamätá na svojho obľúbeného talk show hostiteľa, či už je to Oprah Winfrey, Ellen DeGeneres alebo niekto iný. Títo jedineční moderátori nielenže zabávajú, ale ponúkajú aj priestor pre príbehy a hlboké rozhovory, ktoré prinášajú inšpiráciu. Kate Hickey vo svojej TEDx prednáške „How to teach like a talk show host“ zdôrazňuje, že učitelia by sa mohli učiť práve z tejto dynamiky medzi hostiteľom a hosťom. Jej zameranie na príbehy žiakov a vytváranie autentických interakcií poskytuje nový pohľad na to, ako môžeme zlepšiť vzdelávací proces.
Kľúčové poznatky
- Príbehy žiakov – Učitelia by mali byť ako moderátori, ktorí dávajú priestor na to, aby sa žiaci mohli podeliť o svoje príbehy a skúsenosti. To vytvára prostredie empatie a pocit spolupatričnosti v triede.
- Chránenie prítomnosti – Je dôležité byť plne prítomný a sústrediť sa na aktuálny moment, podobne ako to robí Oprah so svojimi hosťami. V dnešnej digitálnej dobe je to nevyhnutné pre rozvoj sociálnych schopností.
- Posilňovanie pozitívnych vlastností – Rovnako ako moderátori pomáhajú hosťom pochopiť a oceniť ich príbehy, učitelia môžu pomôcť žiakom lepšie spoznať seba samých a posilniť ich silné stránky.
Príbehy žiakov: Cesta k empatii a pochopeniu
Kate Hickey verí, že najlepšia učiteľská skúsenosť prichádza vtedy, keď sme „posedlí“ emulovať štýl Oprah ako interviewera. Vzdelávacie prostredie, kde sú príbehy žiakov na prvom mieste, prospieva nielen žiakom samotným, ale aj celej triede. Tento koncept bol kľúčovým, keď Kate popisovala svoju frustráciu z toho, že jej dcéra nebola v škole vypočutá o svojich unikátnych skúsenostiach zo Španielska.
Chránenie prítomnosti: Umenie byť „tu a teraz“
V digitálnom veku, keď sa deti často obracajú na mobilné zariadenia namiesto osobných interakcií, môže byť zameranie na prítomnosť pre učiteľov výzvou. Kate opisuje smutný obraz triedy, kde každé dieťa je zahltené svojím telefónom namiesto toho, aby sa zapájalo do spoločného zážitku. Odložením telefónov a zameraním sa na osobné kontakty môžeme poskytnúť žiakom skúsenosti, ktoré sú nevyhnutné pre ich budúce vzťahy a duševné zdravie.
Posilňovanie a oceňovanie: Umenie zrkadlenia
Oprah bola majsterka v tom, ako pomáha svojím hosťom vidieť krásu a hodnotu ich vlastných príbehov. Hickey učí, ako môžu učitelia zviditeľniť pozitívne vlastnosti žiakov prostredníctvom individuálnych správ. Takéto uznanie pomáha žiakom rozoznať a oceniť svoje úspechy, čo môže mať trvalý vplyv na ich sebavedomie a motiváciu.
Zamyslenia a odporúčania
V závere svojho vystúpenia nás Kate vyzýva, aby sme pomocou príbehov podnecovali žiakov a pomohli im „naučiť sa lietať“, podobne ako v prípade, keď trieda splnila sen študentke tým, že jej umožnila vyletieť balónom. Ako učitelia môžeme vytvárať hlboké a trvalé vzťahy, ktoré zlepšujú kvalitu života našich študentov. Preto si položme otázku: Ako môžeme my ako pedagógovia byť skutočnými investigátormi príbehov našich študentov a pomôcť im nájsť svoj hlas a sebavedomie?
Dôležité odkazy
- TEDx Talk: Pre viac informácií o TEDx a nezávisle organizovaných prednáškach v štýle TED navštívte TEDx.
Záverom, v súčasnej dobe, kedy vonkajšie podnety ovládajú našu pozornosť, je kľúčové využívať príbehy a osobné interakcie na vytváranie silných vzťahov, ktoré podporujú učenie. Rovnako ako Kate Hickey, aj my veríme, že čo hovoríte, má význam a čo počujete, môže zmeniť váš život.
Približne 43 gCO₂ bolo uvľnených do atmosféry a na chladenie sa spotrebovalo 0.22 l vody za účelom vygenerovania tohoto článku.
Komentáre ()