Čítajte s dávkou zdravého skepticizmu! Články kompiluje Ai 🤗

Budúcnosť hier: Rozhovor s legendou herného priemyslu, Timom Sweenym

"Tim Sweeney odhaľuje revolučné technologické inovácie ako Unreal Engine 5 a Metahuman Creator, ktoré formujú budúcnosť prepojených virtuálnych svetov a herný ekosystém."

Budúcnosť hier: Rozhovor s legendou herného priemyslu, Timom Sweenym
Photo by Glenn Carstens-Peters/Unsplash

V nedávnom rozhovore s Lexom Fridmanom sa veterán herného priemyslu, Tim Sweeney, podeľil o svoje názory na vývoj herného priemyslu, technické inovácie a budúcnosť herných svetov. Sweeney, zakladateľ a CEO Epic Games, stojí za revolučnými titulmi ako Fortnite a Unreal Engine. Rozhovor sa dotýka množstva tém od jeho začiatkov pri počítačoch až po vízie budúcnosti virtuálnych svetov.

Kľúčové poznatky

  • Unreal Engine a budúcnosť grafiky: Sweeney zdôrazňuje neustále inovácie v Unreal Engine, najmä s príchodom verzie 5. Tá prináša realistickú geometriu a globálne osvetlenie v reálnom čase. Cieľom je poskytnúť umelcom mocné nástroje na tvorbu komplexných virtuálnych svetov.
  • Metahuman Creator: Táto technológia umožňuje realistické vytváranie digitálnych postáv, čo je výzvou, kvôli našej schopnosti rozpoznávať emócie a jemné detaily tváre. Obsahuje stovky parametrov pre personalizáciu postáv a podporu realistickej animácie.
  • Budúcnosť herného priemyslu a metaverse: Epic Games vidí budúcnosť v tvorbe obrovských, prepojených herných svetov, kde hráči môžu interagovať na globálnej úrovni. Metaverse bude miestom, kde sa ľudia budú môcť stretávať a zdieľať zážitky, pričom Sweeney zdôrazňuje dôležitosť interoperability medzi rôznymi platformami a hrami.
  • Vývojári a otvorené platformy: Sweeney je veľkým zástancom otvorených platforiem a kritizuje praktiky Apple vo vzťahu k App Store. Epic Games sa snaží o zmenu status quo a podporuje vývojárov tým, že im ponúka priaznivejšie podmienky na platforme Epic Games Store.

Riešenie technických výziev v Unreal Engine

Realistická grafika a osvetlenie

Jednou z najväčších výziev vo vývoji virtuálnych svetov je vytváranie realistického osvetlenia a geometrie. Unreal Engine 5 zaviedol technológie ako Lumen pre globálne osvetlenie a Nanite, systém virtualizovanej geometrie, ktoré umožňujú umelcom tvoriť scény s vernosťou pripomínajúcou realitu.

Tvorba realistických digitálnych postáv

Metahuman Creator predstavuje technologický prielom v oblasti dizajnu postáv. Využíva pokročilé modelovanie tvárí a animáciu, aby čo najvernejšie zachytil ľudské výrazy. Táto technológia posúva hranicu možného v oblasti herného dizajnu.

Filmy a hry: Spojenie svetov

Sweeney tiež diskutuje o využití Unreal Engine mimo herného priemyslu, najmä v televíznej a filmovej produkcii. Napríklad film "Wars Over", ktorý využil technológiu Unreal Engine, získal Oscara, čo poukazuje na schopnosť herných technológií prestúpiť do ďalších odvetví.

Budúcnosť herného priemyslu

Epic Games sa snaží vytvárať otvorený ekosystém, kde vývojári môžu slobodne zdieľať a spolupracovať naprieč platformami. Sweeney tiež zdôrazňuje význam multiplayerových hier ako prostriedku sociálnej interakcie a budovania pozitívnych herných komunít.

Odporúčania a zamyslenia

Budúcnosť herného priemyslu leží v prepojení technologických inovácií a kreatívnej slobody vývojárov. Riešenie aktuálnych výziev, ako je otevrenosť platforiem a technická spolupráca, bude kľúčové pre rozvoj herného ekosystému. Tim Sweeney a Epic Games nám odhaľujú cestu, ako môže svet hier vyzerať v nadchádzajúcich dekádach, a sú príkladom toho, ako môže odhodlanie a vízia zmeniť tvár odvetvia.

Dôležité odkazy

Tento rozhovor ponúka hlboký pohľad do mysle jedného z najvplyvnejších vývojárov v hernom priemysle a naznačuje možné smery, ktorými sa hry ako médium môžu uberať v budúcnosti.

Približne 579 gCO₂ bolo uvľnených do atmosféry a na chladenie sa spotrebovalo 2.90 l vody za účelom vygenerovania tohoto článku.
Mastodon