Bezplatné autobusy v New Yorku: Môže osloviť voličov Trumpa?
Osloví plán bezplatných autobusov voličov Trumpa? Analýza z New Yorku odhaľuje prekvapujúcu podporu medzi obyvateľmi Bronxu, ktorí trpia pomalou a preplnenou dopravou. Mamdani navrhuje zvýšenie daní pre bohatých na financovanie.
Video od More Perfect Union sa zaoberá zaujímavou otázkou: dokáže plán demokratického socialistu Zohrana Mamdaniho, ktorý sľubuje rýchle a bezplatné autobusy v New Yorku, osloviť voličov bývalého prezidenta Trumpa? Reportéri sa vybrali do Bronxu, aby počuli názory obyvateľov na tento návrh, pričom zistili prekvapujúce rozdiely v názoroch a zároveň odhalili hlbšie problémy s dopravou a životnými nákladmi.
Kľúčové poznatky
- Bezplatné autobusy ako riešenie: Zohran Mamdani, kandidát na primátora New Yorku, navrhuje zavedenie bezplatnej dopravy v mestských autobusoch s cieľom zlepšiť ich rýchlosť a dostupnosť.
- Skeptické reakcie: Napriek popularite myšlienky sa stretáva s kritikou, najmä od bývalého guvernéra Andrewa Cuoma, ktorý označuje plán za nerealistický a socialistický.
- Podpora voličov Trumpa: Video odhaľuje prekvapujúcu podporu tohto nápadu medzi niektorými voličmi Donalda Trumpa v Bronxu, ktorí vidia v bezplatnej doprave úľavu pre ich finančnú situáciu.
- Problémy s dopravou: Reportéri zistili, že autobusy v New Yorku sú často pomalé a preplnené, čo spôsobuje frustráciu cestujúcich.
- Potenciálne financovanie: Mamdani navrhuje zvýšenie daní pre korporácie a najbohatších jednotlivcov ako zdroj financovania tohto plánu.
Problémy s dopravou v New Yorku: Pomalosť a preplnenosť
Podľa videa sú autobusy v New Yorku, konkrétne na trase BX12 v Bronxu, extrémne pomalé – priemerná rýchlosť je len 6,8 mph (asi 11 km/h). To je tak pomalé, že cestujúci si všimli, že ich prekonajú aj ľudia na kolieskových korčuliach alebo s deťmi v kočiariku. Preplnenosť autobusov je ďalším problémom, ktorý vedie k nepríjemným a často nehygienickým podmienkam počas jazdy. Cestujúci sa sťažovali na zápach a nedostatok miesta, čo robí cestovanie autobusom skôr trápením ako pohodlnou alternatívou.
Reakcie obyvateľov: Od frustrácie k nádeji
Reportéri oslovili rôznych ľudí – zdravotné sestry, učiteľov, rodičov – a zistili širokú škálu názorov na plán bezplatnej dopravy. Mnohí cestujúci vyjadrili frustráciu nad súčasným stavom autobusovej siete a vidia v bezplatnej doprave potenciálnu úľavu pre ich rozpočty. Niektorí dokonca tvrdia, že by to mohlo znížiť dopravné zápchy, pretože viac ľudí by sa rozhodlo cestovať autobusmi namiesto áut.
Podpora voličov Trumpa: Prekvapivý trend
Jedným z najzaujímavejších zistení videa je podpora plánu bezplatnej dopravy medzi niektorými voličmi Donalda Trumpa v Bronxu. Títo ľudia, ktorí sa často cítia opustení a ignorovaní politikami, vidia v tomto pláne reálnu možnosť zlepšenia ich životov. Zdá sa, že pre nich ide o praktické riešenie finančných problémov, ktoré im umožní ušetriť peniaze na doprave.
Financovanie plánu: Daňové reformy a potenciálne výzvy
Zohran Mamdani navrhuje financovať bezplatnú dopravu prostredníctvom zvýšenia daní pre korporácie a najbohatších jednotlivcov v New Yorku. Konkrétne hovorí o zvýšení daňovej sadzby pre korporácie na 11,5 % a zavedení 2-percentného príplatku k danej položke pre ľudí s príjmami nad 1 milión dolárov ročne. Tento návrh však čelí kritike od tých, ktorí sa obávajú, že by mohol spôsobiť odliv bohatých daňových poplatníkov z mesta.
Zhrnutie a úvahy
Video More Perfect Union ponúka zaujímavý pohľad na potenciál plánu bezplatnej dopravy v New Yorku osloviť širokú škálu voličov, vrátane tých, ktorí tradične podporujú konzervatívnych politikov. Hoci sa stretáva s kritikou a čelí finančným výzvam, tento návrh zdôrazňuje naliehavosť riešenia problémov s dopravou a životnými nákladmi v meste. Je jasné, že ak by bol plán úspešný, mohol by radikálne zmeniť to, čo považujeme za možné v oblasti verejnej dopravy a sociálnej politiky.
Referencie
- Riders Alliance: https://www.ridersalliance.org/
- Substack More Perfect Union: https://substack.perfectunion.us/
Približne 133 gCO₂ bolo uvoľnených do atmosféry a na chladenie sa spotrebovalo 0.67 l vody za účelom vygenerovania tohoto článku.
Komentáre ()